Kattkrångel.

1katz1.jpg

Tänk att det ska vara så förbaskat svårt att hitta kattvakter till två så ljuvliga varelser! De är de absolut mest underbara trasselsuddarna i hela världen, men de gör sannerligen livet väldigt mycket mer komplicerat. Dessutom blir jag bara mer och mer stressad – har helt sjukt mycket jobb att göra men hela arbetsdagen har gått åt till att ringa alla i telefonboken och tigga och be om hjälp, utan resultat. De som bor så att de kan ha katt är allergiska, de som gärna ställer upp bor i små ettor. 

Och ute regnar det, så katterna ligger inne och myser och tittar anklagande på mig. Jaha, säger blickarna, så nu vill du lämna bort oss?! Nämen kul att höra att man är så uppskattade, alltså verkligen, skitkul. Och jag bara, det handlar om några VECKOR! Snälla snälla ni, jag kommer ju tillbaka, men jag måste verkligen resa iväg och göra det här! Förstår ni inte det?

Men det gör de inte. För de är katter. Om de inte varit katter hade de inte behövt kattvakt och problemet hade inte funnits överhuvudtaget.

 

Hurra, hurra, hurra, hurra, hurra, hurra, hurraaaaaaaa! Nu har vi hittat det perfekta stället för katterna och jag kan åka iväg på min resa. Och kanske äntligen få lite jobb gjort! Ska bara dansa segerdans först.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Kattkrångel.

  1. Karin skriver:

    Har ni inga trevliga kompisar som kan vakta huset och ta hand om pälsnyllena samtidigt? Erbjud dem en ”lantlig semester till självkostnadspris” eller nåt! Vilken fin krönika Ronnie hade skrivit om sin mormor och hennes biblioteksbesök häromdagen förresten! Hoppas det ordnar sig med katterna.

    • Annika skriver:

      Vi har kollat med ALLA vi känner och försökt trixa med det här i flera månader. Lyckades fixa kattvakt men imorse fick vi veta att det inte blir något. Så nu är vi tillbaka på ruta ett… men vi fortsätter att leta! Ska hälsa Ronnie att du tyckte om krönikan, jag gillade den också väldigt mycket. Kram!

  2. Islin skriver:

    De överlever väl ett par veckor i en etta, bättre än inget =) Du kanske kan kolla på kattpensionat annars.

  3. A skriver:

    Som sagt.. Det löser sig på något vis ska du se! Håller tummarna.Kram!/A

  4. Josefin skriver:

    Annika! Jag pratade med en kompis idag om det där med mindre städer att längta tillbaka till och vilja fly ifrån och då kom jag att tänka på att du skrivit något väldigt tänkvärt om det där för ett tag sedan. Något om Ronnie och en klassåterträff och det dära. Nu hittar jag ju inte den texten, men måste ha den! Det du skriver där och sätter ord på förklarar så mycket som jag inte lyckats förklara för någon innan. Var är den? Vad heter den? Jag måste hitta den!

  5. ii skriver:

    Jag har 2 katter och brukar lämna in dem på kattpensionat. Katterna bor tillsammans, kostar lite, men de blir väl omhändertagna, man vet att inget kommer hända dem så d är absolut värt det. =)

  6. A skriver:

    JIppie! Jag sa ju att det skulle lösa sig på ngt vis! Så skönt för er!!KRAM

  7. Sofia skriver:

    Skönt att det fixade sig!!! =)

  8. Lisa skriver:

    Härligt! Vi har också två katter och det ställer till det ibland. Skönt att det löst sig! Vart är det du ska resa? Kram

  9. Alina skriver:

    Hahaha, som sagt: jag älskar din humor! Eller kanske är det dina KATTERS humor? Och skönt att det löste sig! Vart ska du åka?

  10. H skriver:

    Oh, så bra att det ordnade sig! Jag har tre katter och har verkligen inte lätt för att åka bort. Det är inte som att jag kan gå till någon och bara ”Hej här har du tre vansinniga katter, varsågod och tack för hjälpen du kan få en liten present från resan som tack”.

Kommentera

