You’ll never believe what’s on Gossip Girl!

gg1.jpg

gg2.jpg

gg5.jpg

gg4.jpg

gg7.jpg

gg3.jpg

gg6.jpg

Jag vet inte om ni märkt det, men det här är för tillfället en modeblogg. Ungefär som det under några månaders tid var en kattblogg. Eller, ja, man kanske ska säga att det är en katt-och-modeblogg. Förresten, har ni några bra kattmodebloggar på lager får ni gärna tipsa, Baz och Bii känner sig lite oinspirerade och vill gärna kolla in några coola kattdagensoutfits.

Tycker ni att det är fullkomligt urtråkigt med katter, kläder och bilder på mig i motljus, ja, då ber jag om ursäkt och hoppas för er skull att jag snart kommer in i en fas som faller er mer i smaken.

Angående bilderna: Nej, jag ska inte på begravning. Det här är min lilla Gossip Girl-tribute – jag kör just nu ett GG-maraton som pågår så snart jag har en ledig (och ensam) stund. Man måste ju komma i stämning. Varför dårå, tänker ni kanske. Jo, eftersom jag ska tillbringa en del av sommaren på the Upper East Side, that’s why! Och då måste man anstränga sig för att smälta in, har jag förstått.

Skämt åsido så är jag barnsligt exalterad över äntligen, äntligen få komma till New York! Jag har längtat efter att åka dit sedan jag var, typ, fem. Och nu blir det alltså av. Min pojkvän ska plugga film, jag ska, tja, göra stan. Vara hardcoreturist, gå runt med karta och leta upp alla platser jag suktat efter i de hundratals filmer och teveserieavsnitt som utspelas just där. Dricka kaffe, sitta och läsa i Central Park, spana efter Natalie Portman och allt annat klyschigt Newyorkigt ni kan föreställa er.

Så, ja, då blir det väl New York-blogg ett tag. Omväxling förnöjer!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

42 kommentarer till You’ll never believe what’s on Gossip Girl!

  1. Rumlan skriver:

    Älskar att du är en ”periodare”! Jättefin är du, förresten. Du kommer ta New York med storm!

  2. Petertoo999 skriver:

    Annika!! hahha! Du ser brutalt cool ut.

  3. Jag tror inte du kommer lyckas smälta in…, snarare synas, vackra du! :)KRAM

  4. Linda skriver:

    Wow, du kommer ha så himla kul i NYC!

  5. Linda skriver:

    herrejesus vilka fina bilder! och läppstiftsformen eller vad man ska säga var ju bara himla bra

  6. Anna Bo skriver:

    Som den mänskliga versionen av en sjukt snygg(t) animerad karaktär ur en Tim Burton-film.

  7. Tina skriver:

    Jag älskar att du bloggar om dina katter. Själv har jag trappat ner rejält, när katterna var små fick dom minst två inlägg om dagen🙂 Kika vart min katt tycker om att vara http://meem.se/bloggen/besok-i-kylskapet/

  8. J skriver:

    Ååååh. Plugga film. Åååh. I new York. Åååh. 4 veckor? 8 veckor? Fy bubblans va coolt. Jag döör.

  9. Madeleine skriver:

    Oj, du tar grymt vackra bilder! Gillar det skarpt🙂

  10. emma skriver:

    AH! Alltsa jag masta bara saga ater igen att jag alskar din blogg och dig sa himla mycket! Att fa folja med dig pa alla aventyr och resor som livet erbjuder ar sjukt inspirerande, roligt och larorikt! De har bilderna paminde mig om din gamla blogg (jag har hangt med fran borjan och vill hanga med sa lange du vill forsatta att blogga)… Same same, but different. Din utveckling ar fantastisk, liksom ditt satt att skriva, din utstralning, din skonhet, ditt hjarta. Jag drommer ocksa om New York och ser verkligen fram emot att fa folja med dig dit via bloggen! Mina basta kramar till dig, raraste Annika!❤

  11. rebecca skriver:

    wow, du är så sjukt vacker. jag vill fota dig soooo bad.

  12. Lisa skriver:

    Modeblogg duger fint för mig🙂 Älskar dina bilder! Går det förresten att få se äldre modellbilder på dig? Skulle vara kul. Och åh alltså New York. Love it! Har varit där tre gånger och det är lika fantastiskt varje gång… Åh åh åh. New-york-blogg vill jag såklart läsa! Kram

  13. Alina skriver:

    Snygging!!! Ha det så himla bra i New York!

  14. Johanna skriver:

    Alltså, så himla fina bilder (oavsett om mode eller katter är i fokus)! Du får så snygga ljuseffekter, i nederkant på bilderna, där det blir lite ljusare. Lite som en stor ljusreflex i linsen. Gör du det i efterhand eller blir det bara så?

    • Annika skriver:

      Tack snälla Johanna! Jag ökar bara kontrasten och drar lite i färgerna i efterhand, allt hänger på att råka få precis rätt ljus (och hitta rätt vinklar och lägen, förstås) i bilderna. Det gör dock att alla mina bilder ser ungefär likadana ut, för jag är helt förälskad i just det här motljuset!

  15. Candy skriver:

    Snygging! Riktigt fin outfit och du är så vacker så. Jag blir glad av att komma in på din blogg och se dina outfit-bilder, för de är så kvalitativa och genomtänkta.🙂

  16. Navigaren skriver:

    Grunden för allt bra turistande är research-

  17. Lisa skriver:

    Det här är så vackert att jag inte finner ord!!! (Och behöver tre utropstecken)

  18. Nova skriver:

    Åhhh ni kommer att ha det alldeles fantastiskt roligt! Och om du vill ha one hell of a mouthgasm så gå till det här stället och ät glass: http://www.coldstonecreamery.com/icecream/ice_cream.html Jag dog lite av deras glassar, helt otroliga🙂 (Och nej jag är inte någon jävla spammare som får betalt för att skriva om glass. Jag är bara en kvinna som gillar kalorier)

  19. Karolin skriver:

    Annika du är vacker. Och jag gillar att din blogg är så mycket du, för är det inte himla tråkigt med bloggar som bara trycker ur sig saker utan inspiration för att vara i sin rätta kategori. jag tycker det.

  20. Hanna skriver:

    Yikes, VAD SNYGG DU ÄR KVINNA!!!111!1 Och vacker, dessutom.Jag, som inte är särskilt intresserad av katter men som gillar din entusiasm och ändå läser kattinläggen med glädje (haha) blir helt överlycklig av den här NY-nyheten. Åh så spännande. Ser fram emot att riktigt gotta mig i turism.

  21. Linn skriver:

    Var har du hittat hatten? Gillar den väldigt mycket.

  22. Melinda skriver:

    du är nog en av de vackraste personerna jag vet, kanske har sagt det förut, haha.men snälla fortsätt med ditt modebloggande, för dina bilder är en fröjd för ögat. man blir faktiskt glad av dem!

  23. ladynova skriver:

    Vackra bilder :)vet att du bland annat tidigare skrivit en del om mat och ätstörningar. Kika gärna in på min blogg som behandlar det och framför allt psykisk ohälsa, och hur den ser ut i sverige.Tjena Frida,F-n va kul att du och ”hunken” är ett par!! Blev glatt överraskad när jag såg sista avsnittet på tv3.se/play igår… :)Jag har följt BB slaviskt ( haha pinsamt eg med tanke på att jag e 31 men jag står för det ;)) ) och tycker Patrik verkar vara en klok kille! Å eftersom jag gillar dig skarpt, iallafall det jag såg i Bachelorette… ( du verkar grymt skarpt och smart, å dessutom snygg ) så tror jag ni blir ett kanonpar! Lycka till!!Kika gärna in på min blogg om du har lust :)Min blogg handlar om Livet runt 30: Att vara ung kvinna i dagens samhälle med allt vad det innebär, ska man leva ”enligt mallen:skaffa kille, förlova sig, gifta sig, skaffa barn, köpa radhus osv” eller ska man leva sitt egna liv och följa sin inre röst, den behandlar att göra karriär, vara ute i svängen, mode, shopping, psykologi och relationer, psykisk ohälsa, min väg tillbaka från utbrändheten och ett liv fri från ångest ( skriver just nu en bok om det )

  24. Luna skriver:

    Vacker som alltid. Jag blir smått avundsjuk.Drömde i natt att du skulle ta studenten i Piteå. Jag var där och hade hand om en av dina katter….men det var ingen av de kissarna du har nu, den här var helsvart och stor.Här har regnet öst ner i två dagar nu. Man bir trött av det. Hoppas du har bättre väder. Idg blir det begravning för farmor så jag antar att vädret symboliserar sinnesstämningen.Kram på dig!

  25. Matilda skriver:

    Vad glad jag blev när du var med i morgonpasset! :)Roligt inslag men jag tror inte han fattade vad du menade med barnfrukost!? (det gjorde jag)

  26. Camilla skriver:

    MEN SNYGG! Du ser ut som en manipulerande kvinna som bor i ett svart slott och har män som leksaker haha, Fruktansvärt coolt!

  27. Linnea skriver:

    Ååå va roligt! Välkommen till New York!!! Jag bor här över sommaren också, flyttar från Upper West till Upper East imorgon – så säg till om du vill ha lite sällskap när du är här så finns jag i krokarna🙂

  28. Julia skriver:

    Du är helt fantastiskt vacker, faktiskt den vackraste jag sett.

  29. Lisa skriver:

    Alla dessa kommentarer om Annikas utseende tycker jag bekräftar uppfattningen att det är oerhört positivt att bra ut. Och detsamma men tvärt om när det gäller att se ful ut. Jag blir faktiskt lite ledsen av det. Livet är ju mkt svårare om man inte har ett tilltalande utseende. Det finna dem som aldrig någonsin har fått en positiv komplimang…

  30. sofia skriver:

    Vissa dagar är min, om inte en katt-och-mode-blogg, så åtminstone en katt-och-fina-blommor-och-kläder-blogg. Kanske de flesta dagar. Och dina fotografier är alltid så vackra, vare sig de föreställer katter eller dig!

  31. d. skriver:

    Åh, du kommer ha det fantastiskt! Och jag tror stenhårt på att ‘dress the part’😉 New York har många kända platser som självklart måste upplevas, men de allra bästa pärlorna dyker oftast upp när man inte letar eller går med näsan i kartan!

  32. isabelle skriver:

    har inte tagit mig för eller orkat in på din blogg på ett tag pga av olika anledningar,men nu är jag tillbaka igen och blev glatt överraskat av de fina bilderna, de var så himla tjusigta – vilket tribute! håller med ett föregående inlägg om att man blir så glad av dina bilder för de är så förskräckligt fina, eftersom de förmedlar en sån känsla, vilket är ovanligt tycker jag.new york ÄR magiskt, helt fantastiskt, hoppas och tror även att du kommer att få det också för det är du värd.det glädjer mig också att du äntligen hittat kattvakt, det är alltid ett projekt🙂

  33. Herregud, vad snygg du är! Mycket vackra bilder!Plus i kanten att du är kattokig också🙂

  34. Paperback Lover skriver:

    Woohoooo! NY-blog! Cool!Och sketasnygg som vanligt är du!

  35. Misha skriver:

    New York kommer bländas av din überhethet och coolhet! Jag älskar att din blogg går i perioder, precis som jag och säkert många andra, så fascineras man och hamnar i olika kapitel som ibland briljerar mer synligt i ens liv mer än något annat. I slutänden är dte ju du som skiner igenom oavsett om det är via sötkatterna, skogsrå-poserandet eller husfrugan på landet😛

  36. ebba skriver:

    Hej Annika!En liten ot-kommentar: Jag hittade din blogg när jag i förtvivlan googlade på körkort. Kom hem igår från min andra kuggade uppkörning och vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har tagit säkert 30 lektioner och kör felfritt med körskolan, men på uppkörningarna blir jag så nervös att jag tappar det. Är så himla ledsen och när jag tänker på att det nog kommer vara såhär hela sommaren vill jag bara gråta. Hur gjorde du för att klara det tillslut? Vill också säga att jag är glad att du skrivit om körkort, alla säger att ”det är ju bara att ta det”, men jag har aldrig varit med om något så jobbigt i hela mitt liv. Är 25 och borde vara klar för längesen, men nu känns det som att det kan ta hur lång tid som helst.

  37. EBB & FLOD skriver:

    Alltså, du är helt overkligt vacker! Och fotona i sig är också så otroligt fina.

  38. Saralingon skriver:

    Åh, New York, så härligt! Det kommer att bli helt fantastiskt att få följa dig därborta. Looking forward!!

  39. M skriver:

    HejVart kommer klänningen ifrån? =)))))

  40. På vår gata skriver:

    Ursnygga bilder! Så härligt med ljuset…Det låter fantastiskt med New York. Ska blir roligt att följa dig där.Kram Daniela

Kommentera

