Hipp hipp hurra för mitt nya kontor!

-3.jpg

Såhär såg mitt nya kontor ut första gången jag såg det.

”Vi ska bara isolera, smälla upp några väggar, lägga golv, sätta in dörrar och bygga ett loft”, sa min hyresvärd Tobbe. ”Sen kan du flytta in.”

Sex veckor senare öppnar jag en dörr (som definitivt inte fanns där senast) och kommer in här:

office5.jpg

office1.jpg

office4.jpg

office2.jpg

office3.jpg

Helt seriöst trodde jag att jag… hamnat på fel våning, eller så. Jag menar, det har tagit sex månader att fixa en vattenskada i vårt hus, men knappt en och en halv att skapa ett rum från scratch? Damn. Antar att det handlar om hur man prioriterar (och det enda som är säkert är att våra hantverkare här hemma prioriterat något helt annat än oss).

I alla fall – jag älskar det! Älskar, älskar, älskar! Jag vet inte var jag hade föreställt mig, men helt klart något väldigt mycket mindre, mörkare, ruffigare. Det här kontoret är ju finare än de flesta ettor jag sett! Tror dock att jag ska måla trappan och räckena vita, har inte riktigt bestämt mig ännu.

Lilla Biianka har mått ganska bra sedan vi kom hem från djursjukhuset i torsdags kväll, bara så att ni vet. Ronnie får vara hemma och ta hand om henne idag, för jag ska till Ikea och köpa skrivbord! Möblerna kommer att bli ett hopplock av sådant jag tar med från huset, gamla prylar som inte fick plats när Ronnie bytte kontor och det absolut billigaste Ikea har att erbjuda, min ekonomi tillåter ingenting annat. Det gör ingenting alls, såklart. De kommer ju att stå i allra finaste kontoret!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Hipp hipp hurra för mitt nya kontor!

  1. Lena Orring skriver:

    Hej,,Kan ju tros att vi satt o bevakade din blogg, men så var icke fallet! Länkade dock till Lokstallets fbsida. Kul och välkommen! Hej från Lena Orring

  2. Sanna skriver:

    Jag är inte ett dugg avundsjuk. Alls.

  3. EBB & FLOD skriver:

    Wow vad fint! Det är så himla viktigt att jobba i en miljö man trivs i. Kommer du sitta där uppe eller nere?

  4. Lisa skriver:

    GUD vad fint! Jag förstår att du älskar det. Håller tummarna för Bii! Kram

  5. Lisa skriver:

    Igår skrev Mikaela Åkerman om dig och din mor på sin blogg. Hon skriver fantastiskt. Precis som du.Här är länken: http://mikaelaakerman.blogspot.com/

  6. Nea skriver:

    åh så fint. Tänkte bara säga, förresten, att jag klippte ut allt intressant från Sofies mode, och största delen bestod av dina texter. Både om bloggar och krönikor. annars klarade sig väll några recept och fina bilder genom gallringen, också.

  7. Tess skriver:

    Wow vad fint det blev! Tycker absolut att du ska måla räckena vita. Eller varför inte svarta? Tror att det skulle bli en snygg kombination.Lycka till med allt!Kram

  8. Maria skriver:

    Wow så snyggt!

  9. Katja skriver:

    Wiiii vad fint! Måla dem vita vettja!

  10. Ketchupmamman skriver:

    Wow! Vilket fantastiskt kontor det blev! Mot den bakgrunden kommer möblerna ändå se svindyra och lyxiga ut. Du skulle kunna ställa in en kamel, och det skulle vara snyggt ändå!

  11. Navigaren skriver:

    Vit är fint, men träfärg har en speciell charm. Skönt att Biianka mår bättre.

  12. Märta skriver:

    Nä men inte alls avundsjuk! Hade gärna haft en kopia av det rummet men kanske med massor av höga fönster -voila: Ateljén från himmelen!

  13. Li skriver:

    Åh men wow, ett etagekontor liksom! Vad fint!

  14. Misha skriver:

    Åh vilken vacker plats att spendera arbetstimmar på! Gratulerar du fina, där kommer du utföra stora ting tror jag minsann!

  15. Helgi skriver:

    Nämen wow vad häftigt snyggt! Vet du vad som skulle passa dig och ditt projekt? Ett byggforum där du kan visa upp vad du jobbat med! Jag jobbar på ett och kan nog erbjuda en liten morot.Hör av dig på mejl så berättar jag mer!Vänliga hälsningarHelgi

Kommentera

