Låt det värsta vara över.

-8.jpg

-9.jpg

Äntligen mår Lillan bättre!

Om ni bara visste hur rädda vi varit. När hon kräktes, vägrade äta, dricka eller gå på toaletten, bara sov i timme efter timme efter timme. Vi testade allt, tog till och med av henne plastkragen (dumma tratt!) som hon måste ha på sig men hatar så mycket, utan resultat.

Men nu, till slut, är livslusten tillbaka! Lillan har ätit, druckit, gått på lådan och till och med skuttat runt och busat lite försiktigt. Nu är hon katt-i-tratt igen, efter att ha försökt bita loss sina stygn. Hon ligger åter och sover, men vi är inte längre besatta av att se till att hon andas.

Vi är så glada, så lättade, så lyckliga.

Ta i trä!

(Tusen tack för alla hälsningar till lilla Biianka, hade hon fattat människospråk är jag säker på att hon hade rodnat av glädje. Särskilt varmt tack till Anna F som kommit med ovärderliga tips och råd. Må din lilla också krya på sig!)

heartsmall.png

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Låt det värsta vara över.

  1. Navigaren skriver:

    Skönt att lilla Biianka är bättre:) Katter kan bete sig som människor ibland, kanske därför hon är ned och upp sådär, som när amn själv känner sig nere.

  2. Emmie skriver:

    Skönt att hon mår bättre!

  3. Ponyo skriver:

    Vad skönt att hon mår bättre! Måste vara fruktansvärt när ens älskling mår så dåligt.

  4. Misha skriver:

    Oh vad skönt att höra att hon tar sig! Det är få tillfällen som jag tycker är lika hemska som när min kisse varit sjuk och jag oroat ihjäl mig, de kan ju inte direkt tala om för en vad det e som är fel…

  5. Petertoo999 skriver:

    Det var ju tur det…Fan vad sur man blir när internetet strular…Nu fungerar det igen…*L* Då kan man sjunga en sång: Hejochhå, vi nu till gruvan gååå..Nu är jag på bättre humör…Sist när min katt hade en strut runt huvudet, så klippte vi ner den lite, annars så kom han ju nästan inte åt maten……

  6. Matilda skriver:

    Vad härligt att läsa! Har tänkt på Biianka varje gång jag tittat på mina egna fluffbollar.

  7. Anna skriver:

    Kära du!Självklart kommer jag med alla tips och råd jag kan, det är så hemskt när de små liven mår dåligt och man vill som sagt göra allt man kan för dem! Jag är bara glad och tacksam för att jag kunde vara till hjälp för er och er lilla sötnos med de erfarenheter jag har.Hoppas hon bara fortsätter att förbättras nu så ska du se att hon snart är pigg igen, katter är fantastiska djur och de har verkligen nio liv. Det är tack vare de nio liven som min lilla älsklingskisse fortfarande är kvar hos mig.. ta i trä!Stor kram finaste ni!/A

Lämna en kommentar